Obecność firmy w sieci to w dzisiejszych czasach konieczność. Założenie strony internetowej i profili w portalach społecznościowych to jednak nie wszystko. Internet ma olbrzymi potencjał w zakresie promocji firmy, zdobywania nowych klientów i budowania relacji z obecnymi. Wymaga jednak ukierunkowanych i systematycznych działań. Sprawdź, jak dbać o rozwój firmy w sieci.
Promocja firmy w internecie – zacznij od podstaw
Aby skutecznie promować firmę w internecie, musisz stworzyć tu swoje miejsce. Funkcję takiej „bazy” powinna pełnić strona internetowa. Co ważne, musi ona być wykonana starannie i w przemyślany sposób. Nie musi być skomplikowana (wręcz przeciwnie, pożądana jest prosta, intuicyjna struktura), ale musi zawierać wszystkie kluczowe informacje na temat firmy. Klient powinien móc łatwo odnaleźć to, co go najbardziej interesuje, czyli np. adres, godziny otwarcia, cennik, menu czy zakres usług. Na stronie należy też udostępnić przynajmniej jedną (a najlepiej kilka) dróg kontaktu – e-mail, telefon, specjalny formularz, live chat.
Z całą pewnością warto zainwestować w stworzenie strony, która będzie estetyczna i funkcjonalna. Niezbędne jest też przystosowanie do wyświetlania na różnych wielkościach ekranów (responsywność).
SEO i content marketing – zwiększ swoją widoczność
Obecnie poszukując jakichkolwiek informacji, większość osób wpisuje odpowiednie zapytanie w Google. To właśnie tą drogą może do Ciebie trafić wielu nowych klientów – pod warunkiem, że zadbasz o widoczność w wyszukiwarce. Dlatego niezbędne są działania z zakresu SEO (optymalizacji pod kątem wymagań wyszukiwarek). Warto zatrudnić w tym celu specjalistów. Ofertę znajdziesz np. na stronie https://fabrykamarketingu.pl/.
Znakomitym sposobem na zwiększanie widoczności w sieci jest też content marketing. Prowadząc np. bloga firmowego z ciekawymi treściami, których poszukują Twoi potencjalni klienci, możesz ich przyciągnąć na stronę i zainteresować swoją ofertą.
Płatna promocja w Google – realizuj swoje cele reklamowe
Google udostępnia firmom również bardzo rozbudowane narzędzie reklamowe (Google Ads). Pozwala ono na stosowanie płatnych reklam zarówno bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, jak i w innych miejscach w internecie. W zależności od indywidualnych celów reklamowych możesz stosować różne formy promocji. W przyciąganiu nowych klientów świetnie sprawdzają się reklamy tekstowe czy produktowe. Natomiast chcąc przypomnieć o sobie klientom, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę, można zastosować bardzo skuteczny remarketing.
Social media – bądź tam, gdzie Twoi klienci
Powinieneś również wiedzieć, kim jest Twój klient i jak spędza czas w sieci, a następnie za nim podążyć. Z mediów społecznościowych korzysta większość internautów, choć różne grupy robią to w odmienny sposób. Tego typu portale to jednak szansa na bezpośrednie dotarcie do klienta i nawiązanie z nim trwałych, wartościowych relacji. Starannie opracowana strategia komunikacji może w znacznym stopniu wzmocnić Twój biznes. Social media umożliwiają też stosowanie płatnej reklamy, która potrafi być bardzo skuteczna.