Każdy z nasz szuka możliwości, by zaoszczędzić pieniądze. Widzimy to na każdym kroku. Nie inaczej wygląda sprawa, jeśli chodzi o wymianę walut. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, że najkorzystniej możemy dzisiaj kupić lub sprzedać obcą walutę w Internecie, w związku z czym, kantory internetowe każdego dnia zyskują nowych klientów. Wymieniają w nich pieniądze osoby pracujące za granicą, wyjeżdżające poza Polskę na urlop, czy też biznesmeni, którzy współpracują z zagranicznymi kontrahentami. W związku z tym, na pewno wiele osób zastanawia się, czy takiego kantoru online nie otworzyć, by na nim zarabiać.
Kto może prowadzić kantor internetowy
Swój własny kantor internetowy może prowadzić praktycznie każdy, ale pod kilkoma warunkami. Nie mówimy tu na razie o funduszach, ale o sytuacji prawnej. A więc kantor w sieci może prowadzić osoba, która ma tzw. niekaralność. Jeżeli więc chcemy otworzyć taki biznes, nie możemy być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwa skarbowe czy też inne, które zostały popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej. Co więcej, właściciel kantoru musi co roku przedstawiać specjalne oświadczenie o niekaralności do właściwego organu kontrolnego.
Kolejnym warunkiem prowadzenia kantoru online jest certyfikat, który potwierdzi, że posiadamy odpowiednie umiejętności do prowadzenia kantoru. Należy się więc zapisać na specjalny kurs, po którym ów certyfikat dostaniemy. Co ciekawe, certyfikatu tego nie muszą posiadać osoby, które minimum przez rok pracowały w kantorze walut czy też w banku na stanowisku, które związane było z obsługą walut.
Jakie są koszty otwarcia kantoru w sieci
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, ile musimy zainwestować, aby otworzyć kantor internetowy. Ale na pewno musimy być przygotowani na spore wydatki. Najważniejszą i najdroższą rzeczą będzie strona internetowa. Musi ona być tak wykonana, aby każdy wiedział jak się po niej poruszać, nie może się ona „zacinać” czy też „wieszać”. Bardzo ważne jest też bezpieczeństwo wykonywanych przez naszych klientów transakcji. W związku z tym, musimy min zapewnić szyfrowanie transakcji połączeniem szyfrowanym SSL, weryfikację transakcji SMS-em itp. Oczywiście musimy mieć też odpowiednią ilość środków, by móc wymieniać waluty podczas pierwszych transakcji. Potem, gdy będziemy już mieli swoich klientów i zaczniemy uzyskiwać zyski, powoli będziemy mogli zainwestowane środki wycofywać.
Sporym kosztem związanym z otwarciem kantoru w sieci, może okazać się promocja i marketing. Jak już mówiliśmy, konkurencja na rynku wymiany walut jest bardzo duża, więc ciężko się jest „przebić” i zdobyć nowych klientów. Musimy im zaoferować jakieś specjalne promocje, które przyciągną ich do naszego kantoru i to właśnie u nas wymienią walutę. Spore nakłady finansowe na pewno musimy ponieść na „pozycjonowanie” naszego kantoru w wyszukiwarkach internetowych. To właśnie w nich najczęściej osoby pragnące wymienić waluty szukają najlepszego dla nich kantoru, więc musimy w wynikach wyszukiwania znaleźć się jak najwyżej. A nie jest to łatwe i sporo kosztuje.
Na pewno kantor w Internecie, może być ciekawym pomysłem na biznes. Ale nie łudźmy się, że będzie nam łatwo. Jednak nic w życie nie otrzymujemy za darmo, więc może warto „zakasać rękawy” i otworzyć taki internetowy biznes.